Monday 24 October 2011

Csodás hétvége!Istentől készített!

Péntek reggel alig bírtam felkelni, jól becsípődött a derekam. Annyi tennivalóm volt a péntekre betervezve, konstatáltam, most legjobb ha fekszek izomlazítót szedve, pihenek és kihasználom a kényszerhelyzetet az imára. Volt alkalmam a nagyváradi női konferenciáért , az esztergomi missziós konferenciáért imádkozni, Máriaként csendben Isten Igéjét olvasni, a legjobb részt választani. Akkor még nem is tudtam mennyire szükséges ez a kényszerpihenő számomra. De a Jó Pásztorom tudta és megadta. "Ne úgy legyen(ez a hétvége) ahogy én akarom, hanem ahogy Te" (Márk 14:36)Főleg ezt kértem.. Délután már fel tudtam kelni és kitakarítani a nagy házunkat, elkészíteni a három gyereknek akik nálunk töltötték, velünk, köztünk a hétvégét, hogy szüleik kikapcsolódhassanak a rég áhított kettesben. Meg is érkeztek a kedvenc apróságok mindannyiunk örömére. Ebben a vállaklozásomban mindenki benne volt, gyermekeink, sógornőm. Egyedül nem ment volna..de együtt igen! Péntek este olyan gondtalan és felhőtlen gyerekké váltunk általuk, gyönyörködtünk bennük, gyermekeimben is ahogy türelemmel és szeretettel olyan szépen foglalkoztatták a három apróságot. Máriánkon lepődtem meg legjobban, mert ő( a kis türelmetlen) épp a még nem beszélő legkisebbel annyit foglalkozott és folyton puszilgatta , áradozva milyen aranyos! Az esti lefekvéskor a családjuknál szokásos Gyerek Biblia került elő és úgy lesték a két nagyobb , hogy tényleg azt olvasom ami oda van írva?volt rá kísértésem, hogy itt ott hangsúlyosabbá tegyem ismétléssel egy egy mondatot, vagy éppen hozzá adjak egy mondatot..de árgus szemekkel lesték hol tartok és együtt nézegettük a képeket is. A legkisebb nagyokat hümmögött hozzá. Aztán imádkoztunk és az imájuk mélyen lelkembe vésődött. Főleg a kislányé , aki így imádkozott szenvedélyesen:"Köszönöm Úr Jézus, hogy nagyon szeretsz engem és én is borzasztóan szeretlek, de segíts nekem, hogy egy picit még jobban szeresselek! " A nagy fiú, okos , értelmes, ő bűnei bocsánatát kérte és az Úr oltalmát családja minden tagjára és ránk is..jó közbenjáró ez a gyermek már most. A kis apróság, összetett kacsókkal hümmögött. Érdekes módon énekeltem nekik egy spontánul komponált éneket..és elaludtunk, hajnalig amikor a legkisebb éberen, indulásra készen ült fel ágyamban..vittem neki egy csésze meleg tejet és suttogva megmagyaráztam neki, hogy még mindenki alszik..szót fogadott, vissza aludtunk 7,30-ig. Ránk fért, mert zsúfolt nap elé néztünk.A legkisebbel elindultam gyalog bevásárolni, ledolgozni gyaloglással a benne levő sok energiát Szedte is a lábikóit ügyesen üzletről üzletre ..jót sétáltunk, voltunk cicájukat is megetetni, aztán a sógornőm általi konyha tündéri fincsi ebédet és sütiket elfogyasztva lefektettem a legkisebbet..azután temetésen vettem részt férjemmel a gyönyörű napsütésben, gyönyörű őszi időnek örvendezhettünk. Haza jövet fogtam a három vendég gyereket és átvittem imaház udvarba, hogy a nagyok tanulni tudjanak..sikerült barátnőm lakását kicsit felfrissíteni meglepetésként , aztán haza gyalogoltunk, játszottak kedvükre a nagyobb gyermekeinkkel, közben elmentem füröszteni a gondozott nénit, beszélgettem vele és megálltam egy súlyos betegnél is hazajövet egy pár percre. Sötétben tekertem a biciklit , szívtam a friss levegőt . Itthon újra fürösztés, kedvükre kis állatokkal, majd gyors ágyvetés, ágyba bújás, biblia olvasás , imádkozás és alvás..Felfigyeltem, hogy a középső nehezebb időszakot él most meg, mellőzöttebbé lett és bizony ennek vannak jelei amikben határozottan léptem fel vele..nem engedtem a nyafogásnak, követelőzésnek, szépen mellé feküdtem, el mondtam mennyire szeretem, milyen szép, nagy lány, neki ez a viselkedés nem áll jól..és simogatásom folytán elaludt szépen. Ezek után kezdődött a cipők puculása, a vasárnapi ruhácskák előre kikészítése, hogy kapkodás mentesen menjen a készület másnap Isten házába. Vasárnap, egy különleges meghívásnak tettünk eleget mi baptisták is, a református templomba szervezett október 23-ai ünnepi megemlékezésen vettünk részt. Számomra jó volt látni, hogy a megosztott népünk azért mégis összeállt egy rendezvény erejére legalább. Az ünnepi istentisztelet igehirdetője Kálmán Szabolcs magyarországi nyugdíjas lelkipásztor volt. Üzenete engem nagyon szíven talált, ezért idézek most belőle. Sok előítélettel találkozunk , mielőtt még tudnánk hova is hívnak és sajnos vannak akik nem jönnek el. Mi minden rendezvényen, főleg meghívottként el szoktunk menni és baráti jobot nyújtani azoknak akikkel találkozunk. Bár nem mi voltunk a házigazdái ennek az istentiszteletnek, otthon éreztük magunkat. És sok áldásban volt részünk mindazoknak akik részt vettünk ezen a községünket átfogó rendezvényen. Az igei üzenet a kedvenc Jeremiás próféta könyvéből volt. Jól ismert igék és mindig aktuálisak, nekem különösen jól jött most az Istentől jövő megerősítés és üzenet a jelenre nézve:"Ez szó szerint az a levél amelyet Jeremiás próféta Jeruzsálemből küldött a foglyok közt megmaradt véneknek és papoknak, prófétáknak és az egész népnek , akiket fogságba vitt Nebucadnecar Jeruzsálemtől Babilóniába.Igy szól a Seregek Ura, Izráel Istene az egész fogoly néphez:Építsetek házakat és lakjatok bennük. Ültessetek kerteket és egyétek azok gyümölcsét! Házasodjatok, szülessenek fiaitok és leányaitok!Szaporodjatok és ne fogyjatok! FÁRADOZZATOK ANNAK A VÁROSNAK BÉKESSÉGÉN AHOVÁ FOGSÁGBA VITTELEK BENNETEKET ÉS IMÁDKOZZATOK ÉRTE AZ ÚRHOZ, MERT ANNAK BÉKESSÉGÉTŐL FÜGG A TI BÉKESSÉGETEK. NE ENGEDJÉTEK, HOGY RÁSZEDJENEK BENNETEKET A PRÓFÉTÁK ÉS A JÓSOK, AKIK KÖZTETEK VANNAK, ÉS NE HALLGASSATOK AZ ÁLMODÓK ÁLMAIRA. MERT HAZUGSÁGOT PRÓFÉTÁLNAK AZ ÉN NEVEMBEN, NEM KÜLDTEM ŐKET- IGY SZÓL AZ ÚR." Jer.29:1,4-8.
Idézek néhány gondolatot az elhangzottakból:" Egy személyre szóló igei üzenetre van ma is szükség, nem politikai szólamokra. Ideiglenes minden, az állapotunk is, pl.most boldog vagyok, munkanélküli, gyászba vagyok..stb. Kedves testvérem ne felejtsd el: ez ideiglenes. A kétezer km-re elhurcolt embereknek azt üzeni Jeremiáson keresztül Isten:-Koncentráljatok a JELENRE! Arra ami most van. Építsetek házakat amíg ideiglenesen itt vagytok. Műveljétek meg a földet, hogy legyen eledeletek. Luther Mártontól megkérdezték mit tenne , ha tudná itt a világ vége? Ő azt felelte:"Almafát ültetnék!" Isten üzenete az:Teremtsetek otthont ahol vagytok. Tedd otthonossá házad , fáradozz a békességen. A Békesség szó eredeti jelentése: csend, harmónia, egyensúly. A te jóléted, békességed függ a körülötted levőktől is, a szomszédodtól, a kórházi szoba társadtól. Az emberi kapcsolatokban érvényes , hogy az én békességem a te békességed, nekem is érdekem, hogy szerethesselek. Nagy szükség van ma is arra, hogy öntudatosan, önértékeléssel békességet teremtsünk, nem határokat ide oda toljunk...Isten Igéje , üzenete az egyetlen igaz próféta által bekövetkezett, el kellett telnie a 70 évnek( három generáció) a fogságban, meghaltak sokan ott ahova kerültek. Érdemes a legkilátástalanabb helyzetben is KITARTANI ISTEN ÜZENETÉRE FIGYELVE. NEM TUDSZ OLYAN HELYZETET AMIT ISTEN JÉZUS KRISZTUSBAN NE ÉLT VOLNA MEG..mindent ismer amit te ma átélsz. Üzenete ma feléd:"BÉKESSÉGET ÉS REMÉNYTELJES JÖVŐT ADOK NEKTEK!"Imádkozz ma a rabtartóidért, imádkozz az ellenségeidért! Isten áldjon meg minket és tegyen alkalmassá , hogy képviselhessük mindig az ő üzenetét és biztatását. Üzenete aranyozza be a JELENÜNK! TŐLE VEGYÜK A REMÉNYT! "
Az istentisztelet után következett Tücsök Nikolett énekes-gitáros előadó koncertje, gyönyörű hangon szólt a gitár a kezébe és a legszebb dalok csendültek fel csengő hangja által, többek között a számomra legkedvesebb:"Ha én rózsa volnék.." Majd Kálmán Szabolcs , tatai nyug. lelkipásztor , az 1956-os események részt vevője számolt be arról , ő hogy élte meg 20 éves munkásként ezt az időszakot. Néhány mondatot ebből is jegyzeteltem, igen tanulságos volt egy eddig szokatlan szemszögből hallani erről az időszakról való megemlékezést." Egy nappal a forradalom előtt utaztam Pestre. Semmi összeesküvés nem volt. Minden a rendszeren belül történt. Jellemző volt a bizonytalanság és a zűrzavar. A forradalomban összeolvadt minden, bizonytalanság és feszültség volt mindenütt tapasztalható. A Pesten kívül élők nem tudták mi is történt Pesten? A Kossuth rádión keresztül értesültek az emberek. Bámulatos bölcsesség és higgadtság jellemezte az egyszerű munkás népet. Nem gyűlölet , hanem szánalom élt a szívükben a megfélemlített kulákok iránt. Ez volt a békés része a forradalomnak. Egy forradalomban teljesen bután és értelmetlenül is meg lehet halni(végre ezt valaki ki merte mondani...) " Volt egy mondata ennek a békés, szerény lelkésznek, ezt zártam leginkább szívembe:"NEM SIKERÜLT HŐSNEK LENNEM, FIATAL NEMZETŐRKÉNT. A GYÁVASÁG, A HIGGADTSÁGOM VOLT A HŐSTETTEM, hogy felszólításra se gránátoztam, hanem MEGMENTETTEM A MAGYAR MUNKÁSOKAT SZÁLLITÓ BUSZT A GRÁNÁT OKOZTA HALÁLTÓL. " 1956 novemberében disszidált mások befolyására Amerikába és ott élt magyarként 45 évig, saját nemzedékének és gyermekeinek, utódainak magyarnak lenni , ez volt a küldetése.
Míg hallgattam őt, az Amerikában megélt időszak tapasztalatait élő idős embert, lélekben az Amerikában élő sok hittestvéremre gondoltam, akik szerényen büszkék , más nemzetet is megbecsülők mint ez a drága Isten eszköze akit kiváltság volt hallgatnom, nekem főleg.
Ezek után fiaink, a Kossányi József Alapiskola tanulói adták elő Márai Sándor :Mennyből az angyal című versét. Ó, akkora hála volt szívemben az őket felkészítő, kiváló magyar szakos tanárnő és osztályfőnökért, akinek keze munkája, lelke teljes odaadása és mindaz amit sokszor késő esti órákig átadott gyermekeinknek szemmel látható volt..miközben ő szerényen elrejtőzött a padokban ülők között és hagyta érvényesülni azokat akiket felkészített. De sikerült ebédre elcsalogatnom és azután vele is tölteni egy kis időt a délutánból, ami Isten elgondolása szerint alakult. Sok vendégünk volt, de 14 órától Komáromban volt egy nőknek szóló alkalom, előadása szlovák nyelven egy Pozsonyi testvérnőnek. Késve értünk hárman is oda , de jó volt úgy érkezni, hogy gyönyörű női kórus csengő hanggal és kifogástalan öltözetben énekel...az előadás a nők öltözetéről szuper volt, csak a beszélgetés ment el rossz irányban a kritikus hozzászólok miatt. De mielőtt túl szóvá tettem volna ezt, inkább barátnőmmel elmentünk egy súlyos beteg testvérnőnket meglátogatni a közeli kórházban...milyen jó érzés mikor ketten tehetjük ezt együtt. Hazaérve a győri rokonaimmal is találkozhattam, majd egy kedves , kereső házaspárt fogadhattunk otthonunkba. Több mint egy éve, hogy elkezdett a fiatal ember járni imaházba szolgatársunk meghívására. Azóta rendszeresen jár, egy ideje felesége is elkíséri. jól érzik magukat köztünk, megtalálták gyülekezetünkben azt a közösséget amire vágytak és szeretik hallgatni Isten Igéjét és vágynak megérteni azt amit nem értenek , ami foglalkoztatja őket. Annyira örülünk minden Isten keresővel való beszélgetésnek, olyan jó mikor általuk megtisztulunk minden túl kegyes , kánaáni nyelvezettől és Isten adja egyszerűen és érthetően a szót a szánkba. Későn kerültünk ágyba, fáradtan és hálás szívvel azért hogy ilyen általunk nem gondolt formában alakult ez a hétvége is. Isten szerint! Nem a mi akaratunk, képességünk és alkalmasságunk szerint.Ma pihenőt vettünk férjemmel, hiszen holnap elutazik Pestre, holnap este pedig egy jövőnket meghatározó megbeszélés vár rá..Kérlek imádkozzatok értünk, hogy ez is Isten vezetése szerint alakuljon és a hétvégénk is, hiszen körzetünkkel és a szórványban élő magyar baptista testvérekkel HÁLAADÓ ÜNNEPRE KÉSZÜLÜNK, RENDHAGYÓ MÓDON! Hát néha ilyen zsúfolt egy lelkipásztor feleség hétvégéje...érdemes elfogadni azt mikor Isten betegség által Máriákként lábaihoz kényszerít és nem enged Mártákként folyamatosan futnunk és szolgálnunk. Persze betegség nélkül is jó lenne ezt megtanulni..de tudni kell, hogy a túlzott szolgálatkészség valahol , valamikor kiüt..tehát kívánok nyugodtabb napokat azoknak akik hozzám hasonlóan főleg hétvégeken élik meg a legintenzívebb munkanapokat. Isten áldja meg hétköznapjainkat és hétvégéinket is sokkal inkább mint ahogy mi azt elgondolni tudnánk!

2 comments:

  1. Örülök, hogy így lehetett!
    Nem csak nekünk, hanem a gyerekeinknek is élmény volt! És jó, hogy adatott ez a hétvége a mostani erősen próbára tevős napok előtt...

    ReplyDelete
  2. Ne veszítsük szem elől az Ő szavát, amit éppen ezen a hétvégén üzent. Nektek,nekünk! Ez ad erőt a próbára tevő napokban és reményt , hogy Isten (számunkra )legjobb akarata szerint fog alakulni minden életünkben, ha engedjük.

    ReplyDelete