Monday 3 December 2012

"Meghallotta kiáltásomat!"








Az elmúlt napokban átolvastam imanaplómat. Hihetetlenül nagy számú áldásra emlékeztet, számos konkrét imameghallgattatásban volt részem ez évben." Várván vártam az Urat és ő lehajolt hozzám, meghallotta kiáltásomat." Isten felelt imáimra, körülményeket és kapcsolatokat, emberi szíveket változtatva meg. "Csodálatos mennyi a véletlen egybeesés amikor valaki elkezd imádkozni. Amikor imádkozunk Isten teszi a dolgát, amikor dolgozunk mi tesszük a dolgunkat"-mondta egy angol érsek.
Számomra a legnagyobb imameghallgattatás az mikor konkrétan látom, hogy férjem és gyermekeink isteni hatás alatt nevelődnek, változnak.(Magamban nem érzékelem olyan gyorsan a változást mint másokban.. nekem is jól jön mikor mások elismerik és kifejezik, hogy nevelődtem, változtam)
Sorrendben írom le saját magamnak főleg a konkrét imameghallgattatásokat. Remélem építő lesz olvasóimnak is és biztatás arra nézve, hogy megéri kitartóan imádkozni mindenért, bármiért.
Januárban Jonathán fiúnk először tartott imaórai buzdítást gyülekezetünkben. Tiszta lelkű, nagyra nőtt gyermek aki annyira keresi az Urat és akaratát életére nézve. Láttam és imádkozó szívvel kísértem komoly előkészületét. Öröm volt látni és hallgatni, számomra leginkább.
Január végén férjem bátyja egy kivizsgálást követően megtudta, hogy nagy agydaganata van melyet sürgősen el kell távolítani. Hosszú ideig feküdt a kórházban a műtét után, lassan, nagyon lassan épült fel és gyógyul még mindig a seb a fején. Most már nagyon jól érzi magát minden téren. Isten megtartotta őt nekünk és meggyógyította.
Február végén édesanyám és kis húgom látogatott meg. Annyira kimerült voltam, hogy pihenve délután behunyt szemmel beszélgettem édesanyámmal. Egy régi éneket idéztem neki, sóhajom fő lényege volt ez legyengült állapotomban:"Az Úr sok jót tett énvelem , én mindig fogom szeretni.."
Márciusban megértettem, hogy érzelmi kimerülésem és lelki fáradtságom abból adódott főleg, hogy mások szükségeinek terhét viseltem tartósan és nem szakítottam elegendő, szükséges időt az Úr jelenlétében való feltöltődésre. Vágytam megerősödésre, feltöltődésre. Március végén hazautaztam szüleim és testvéreimmel időzni, pihenni, gyógyulni. Hívő orvos testvérünk aki fogadott szintén imameghallgattatás volt számomra.
Április végén evangélizációs hétvégénk volt Szentpéteren. Révész Árpád testvér és felesége is imameghallgattatás volt részemre. Árpád testvér azonnal rálátott és rávilágított a segítő-i hivatás kísértéseire és buktatóira, felesége pedig biztatott és tanácsolt Igével és imádkozva értem. Istennek hála Értük. A megfelelő időben jött a tanács, eligazítás és megerősítés általuk.
Április, májusban mindhárom gyermekünk nagyon jó eredményeket ért el országos versenyeken , megmérettetéseken . Kiváló eredményeik is sok sok éven át való kitartó imáink meghallgattatása.
Május végén, június elején részt vettünk a Reménység fesztiválon. Isten meghallgatta másokért való könyörgésünk és láthattuk barátainkat előre menni, kifejezve, hogy készek Jézus Krisztust elfogadni és életük Urává tenni.
Június végén nagy fiúnk elballagott a helyi alapiskolából. Két gimnáziumba is felvették eredményei alapján, ő a legerősebb gimit választotta.Beiratkozott és vártuk imádkozó szívvel, hogy melyik osztályba kerül, kik lesznek az osztálytársai? Július végén tudtuk meg, hogy matek-fizika osztályba került. Szerettem volna ha humán szakon folytatja tanulmányait, de hálát adtam annak Aki sokkal jobban ismeri és egyengeti Jonathán életútját mint én..
Július végén unokahúgunk ment férjhez. Hálát adtunk ezért az örömünnepért is, azért is, hogy édesapját felépítette az Úr és bevezethette és átadhatta leányát a jövendő vejének.
Augusztus közepén 10 napot tölthettünk családunkkal Erdélyben, bátyámék táborában. 17 év alatt nem volt még ilyen, hogy csak a  mi családunk elvonuljon és együtt pihenjünk, legyünk. Most megadatott bátyámék jóindulata és segítőkészsége által is. Itt osztotta meg velünk nagy fiúnk az elhívását. Ó, de jó volt hallgatni őszinte feltárulkozását és együtt imádkozni vele. 
Augusztus 12-én szüleim 50 házassági évfordulóján vettünk részt, hálát adva, hogy az Úr megtartotta őket hosszú éveken át erőben, egészségben. 
Augusztus 18-án ifjabb Horváth László teológusunk esküvőjén gyönyörködhettünk abban Aki hozzá illő társat szerzett neki, meghallgatva érte mondott imáinkat. 
Szeptember első napjaiban férjem és nagy fiúnk részt vehettek az Egyéni Evangélizációs képzésen Budapesten. Nagyon vágytak ilyen képzésre , Isten megadta ezt is.
A tanévnyitón tudtuk meg, hogy nagy fiúnk padtársa a szentpéteri alapiskola legjobb diákja, az akivel eddig egymás számára konkurenciák voltak..Továbbra is egy osztályba lehetnek és együtt utazhatnak, beszélgethetnek, egymást segíthetik. 
A zeneiskolában maradt számomra és Máriánk számára ugyanaz a kiváló hegedű művész tanár akit igen kivételes módon kaptunk Istentől. Efraimnak is maradt a kiváló és precíz zongora tanárnő, ez iskolaévben fejezi be Efi a művészeti alapiskolát is.
Szeptember végén Isten meghallgatta kívánságom és megadta legközelebbi munkatársainkkal való együttlétet a Tátrai Baptista üdülőnkben. Baptista egyházunk jócskán hozzájárult alkalmazottainak a kikapcsolódásához anyagi támogatással is. 
Szeptember 29-én sok sok munka után befejeződtek az ez évre eltervezett felújítási munkálatok Szentpéteri imaházunkban és első örömünnepünk a Dunaszerdahelyi misszió első gyümölcseinek esküvője volt. Zsúfolásig megtelt az imaházunk látogatókkal . Ennél szebb megnyitót nem álmodhattunk volna. 
Október 5-én délután Molnár Tibor testvérünk és barátunk három és fél  éves rákkal folytatott küzdelme után, békésen távozott az élők sorából. Imameghallgattatás volt ez is, mert nyugalma és jajgatás, panasz, zúgolódás nélküli szörnyű szenvedése példa és hiteles bizonyítéka volt annak számunkra, hogy a mindenható Isten megváltoztatta és elkészítette teljesen a Hozzá való költözésre. 
Október 7-én volt 17 házassági évfordulónk. Emlékeztünk a hitben kimondott gyönyörű mottónkra melyet közös utunkra választottunk:"Örök szövetséget szerzett velem, benne elrendezett , biztosított MINDENT. MINDEN ÖRÖMEM, MINDEN JAVAM BELŐLE FAKAD." Mindent biztosított számunkra az Úr! Dicsőség Neki ezért is!
Október 10-én kedvenc unokatestvérem kezét megkérték. Hú, mennyi ima és várakozás után..37 évesen megtalálta azt aki eddig rá várt. Mekkora imameghallgattatás, számomra is.
Október 14-én három lélek, köztük a leányunk is megpecsételte döntését hitvalló bemerítéssel. Áldott, örömteljes ünnepünkben sokan osztoztak. Erdélyi , Magyarországi és itteni szeretteink is. 
November 23-27 között Máriánkkal hazautaztam szüleimhez, testvéreimhez és anyagyülekezetembe. Áldott és tartalmas napok voltak. Túlcsorduló örömmel tértem haza, hiszen mindenkit aki szívemen volt, akiért ez évben imádkoztam meglátogathattam....
Ezen a hétvégén is van imameghallgattatásban részem távolról is egyelőre, hiszen ha az Úr éltet vasárnap öcsém leánya akiért szintén sokat imádkoztam , bemerítkezik Belényesbe. 
Elhunyt barátunk kisebbik fiáért is sokat imádkoztunk családommal, Karácsony másodnapján bemerítkezik, pedig a temetést követően nem könnyű küzdelmen ment át Istennel való kapcsolatában. De Isten győzött a lelkében és megerősítette hitét annak ellenére, hogy nem kérésünk szerint hallgatta meg látszólag az édesapjáért mondott könyörgéseink. 

Sokan küszködnek nyomasztó bajokkal és komoly problémákkal amelyek tönkre teszik az életüket, mégsem kérik Isten segítségét, mert valahol a lelkük mélyén a hitük és bizalmuk felszíne alatt nem tudják elfogadni, hogy Isten hatalmas lenne bármit és mindent megtenni a megoldás érdekében. Pedig Isten arra vár, hogy elismerjük és megvalljuk tetteinkben is hatalmát és a segítségét kérjük konkrét dolgokban. Érdemes eléje járulni bizalommal, hogy irgalmat nyerjünk és kegyelmet találjunk amikor segítségre van szükségünk.Zsid.4:16 E gyönyörű advent első napjaiban tovább imádkozom hittel mindazokért és mindazért amit Isten szívemre helyezett. Csatlakozz hozzám kedves olvasóm. Áldott adventi készülődést, sok sok imameghallgattatást kívánok még ez évben! Szeretettel, E.

2 comments:

  1. Kedves Erzsike,orommel olvastam soraid,hogy az Isten melletted/tek allt es al, meghallgat,megerosit,vegigkiser ,biztat,es megalld folotteb mind gondolnank.
    Tovabbra is ezt kivanom eletedre,csaladod eletere.Sokat gondolok rad,kitarto terden valo konyorgesed az Ur elott pelda szamomra.Szeretettel gondolok ma Rad
    Viola

    ReplyDelete
  2. Nahát, éppen ma gondoltam Rád, Rátok. Rátok gondolásom apró jelei útra kelnek..puszi . a gyerekeknek is.

    ReplyDelete