Saturday 31 October 2015

Örvendezzünk, ujjongjunk az Úr előtt!







Ha vissza tekintek erre a gyermekeink  és szerintem is fantasztikus nyárra akkor öröm, ujjongás tölti be lelkem és házunk. Kicsordul !
Talán életünk legszebb nyarát élhettük meg Isten kegyelméből, vezetéséből, gondviselése által.
Június 4-től kezdhettem a tőlünk csak 6 km-re levő cégnél brigád munkát , adminisztratív jellegűt. Reggel 5,45-re ott kellett lennem( de jó, mindig is korán kelő voltam) délután legalább 16 óráig, de legtöbbször 17 óráig. Hála tölti be szívemet, hogy újat is tanulhattam, nőtt az önbizalmam, hogy Vele még ilyen túlórás műszakra is képes vagyok.
 Azonban voltak a nyárra betervezett konferenciák, gyermektáboroztatás, vendégfogadás, ifi táboroztatás amire úgy kértem az Urat azokon a  napokon hadd ne legyen sok a munka, ne hívjanak be előző nap sms-n keresztül.
Pontosan úgy is történt,
Június 7-én Párkányban (ahol csak két baptista család él ) tarthattunk Területi Konferenciát, délelőtt szlovák nyelven, délután Meláth Attila és fiatal férfi ének- csoport szolgálatával. Egész napos rendezvényünkön különös áldás, kenet volt. Egész körzetünk vállalta és ki is vette részét a munkálatokból, előkészületekből.
Július 14-én meghallgattatott szívem régi vágya, sok sok imánk, hogy Mike József és családját vendégül láthassuk egy hétre legalább s minden nap valami  gyerek-foglalkozást tudjunk együtt velük tartani a községünk és gyülekezetünk gyermekeinek.
Egy hetet tölthettünk velük együtt, az Úr és egymással való közösségben, nagyon megszerettük őket, egész családot, gyermekeink is, gyülekezetünk is. Hosszú hónapokon át érlelődött bennem ez a gondolat, mely most megvalósult mivel  ének szerető gyülekezet a mienk, de a gyerek, ifi éneklésben igen hiányosak vagyunk. Édesanyámon keresztül olyan sok jót halottam róluk, szerény életmódjukról, hit általi Jézus követésükről, hogy nagyon nagyon megörültem mikor József , a jövő nemzedék igényes ének szolgálója, zenésze és Adina az élen járó női munkás és gyermek munkás végre otthonunkba érkeztek gyönyörű, tehetséges gyermekeikkel.
Az a hét csodálatosan el volt készítve Istentől. Kezdődött Észak-Komáromi városnézéssel, séta, fagyizás, beszélgetéssel.
Kedden már gyerekfoglalkozást tarthattunk imaházunk sátra alatt . Meglepett ahogy sok szülő ott maradt miután elhozta gyermekét, még egy férfi testvér is gyülekezetünkből úgy beült gyerekfoglalkozásra és úgy figyelt ,olyan szomjúsággal amely mélyen meghatott.  Sok sok gyerek ének , Adina nagyon jól előadott, tömör, célra törő története az elveszett bárányról elhintődött újra a lelkünkbe, Az estét sütögetéssel folytattuk, minden finomságot hoztak a részt vevők.
Unokaöcsém is itt volt , íjászatra tanítva az erre is érdeklődőket a szép teli hold fényénél.
Későig volt kikkel beszélgetnünk, Ábelt körül rajongták a zenesulis lányok, így aztán szólt a harmóneum ...
A szerda esti meghirdetett Koncertre alaposan készült a Mike család..Gyönyörű esténk volt, Isten szépsége és tisztasága, alázata tükröződött egész családon ahogy együtt énekeltek, bizonyságot tettek.
Voltak szép számban barátkozók, a környékbeli gyülekezetekből olyanok akikre nem is számítottunk, míg akiket nagyon el akartunk érni, többszöri hívás által sorba telefonáltak, hogy nem tudnak eljönni.
Megint rádöbbentem, a gonosz is támad főleg ilyenkor, ezt már tudjuk, akadályokat gördít, de Isten egészen más gondolatai viszont megvalósultak. Azok lehettünk ott akiknek ott volt a helyünk.
Az istentisztelet végén még hajlandó volt József kérésünkre  két énekkel szolgálni a régebbiekből, kedvenceinkből.


Csütörtök reggel gyülekezeti kirándulásra indultunk egy nagy busszal és két autóval . A Váci testvéreink által működtetett Nőtincsi Seholsziget Élményparkba voltunk egész napos közösségben egymással és a barátkozókkal akik csatlakoztak  szívesen hozzánk. Bőséges látnivaló volt. Mindenki oda húzott ahova vágyott. Idősebb testvéreink nem mertek a dombos, erdős túrára vállalkozni, ők helyben maradtak, bőséges látni való volt ott is. Rendkívül jól kiépített hely. Megírom őszintén én abban gyönyörködtem legjobban hogy mindenki feltalálja magát és a vendég házaspárt sűrűn láthattam meghitt kettecskén egymáshoz bújva úgy messzebbről.


Pénteken családi áhítatunk után és ebéd után fiataljaink összegyűltek imaháznál Józseffel énekelni , imádkozni, aztán irány a Dél-Komáromi gokárd lehetőség.
Közbe elkészült az éhes társaságnak a hamburger, Józsefék által vett nagyon finom dinnye.
Olyan jó kedvű, egységes csapattá vált az amerikai gyerekek, erdélyiek és szlovákiai fiatalok, szlovák ifi vezetőjükkel, hogy csak ámultam és bámultam...Kérésükre még utolsó este késő éjfélig játszhattak imaháznál.  Meg lett ez az óhajuk is.
Szombat délelőtt nehéz szívvel engedtük tovább szolgálati útjukon a Mike családot, abban a reményben, hogy Isten megadja még a közös szolgálat és üdülés lehetőségét nekünk.
Eddig csak hírből hallottam felőlük, ritkán találkoztunk odahaza, most saját szememmel láthattam: még felét se mondták el nekem!A legszebb ajándék voltak számomra ezen a nyáron Istentől.
Mikor idehaza mérlegeltük menjünk-e mi haza szüleink, unokatesókhoz vagy fogadjunk angyalokat és szolgáljunk itt élőknek velük együtt, győzött a második lehetőség. Persze lemondás is  volt. Isten hogy megáldotta! A sérült gyermekek számára, a szüleik számára, gyülekezetünk , az ebédbe beszálló családokat, a mi családunkat is gazdagon.

Isten kárpótolt , hogy nem juthattunk haza. Iván Judit és Tibor jelezték aug.11-15 között szeretettel várnak Balatonszemesre még ha bátyám gyermekeivel heten voltunk is.
Azt a fogadtatást, szeretetet ahogy nekünk átadták a földszint tágas szobáit, teraszt, mindent, ők meg lehúzódtak az alagsorba, na ezt kevesen tennék meg. És tették ezt az Úr nevében, egy család üdültetéséért , nem anyagi nyereségért.
Csodálatosan biztosította számunkra az Úr a legmegfelelőbb időpontot és helyet az üdülésre, szabadságra, együttlétre. Ahogy láttuk kemény munkás életük még inkább felmértük áldozatuk nagyságát. Gyönyörű időt fogtunk ki, eddig sehol nem éreztem olyan jól magam mint Ivánéknál.
Minden megfogott, az udvaruk, a sok virág, a házuk egyszerűsége berendezésben, a jellemes , csendes, hívő életük,a csodaszép három gyermekük( egyik nem volt otthon). Csak ajánlani tudom őket és dicsekedni velük.Bárhova menni akartunk Judit azonnal autóba pattant és vitt, nem engedett fizetni. Gyermekeink kedvébe is járt. Az Úr jutalmazza meg őket!
Még ilyen nyaralásban nem volt részünk, egy család akiket nem zavart korai kelésük, kemény munkájukban a nagy zsivaj, eltérő szokásaink, hogy mindig késő délután mentünk Balatonra fürödni, addig ment a társasozás, zajongás. Nem éreztük a jajj..meg kell felelnünk, viselkednünk kell, csak azt a szabadságot amiben részünk volt általuk és azt, hogy így is szeretve vagyunk.
Sokat tanultam Judittól. De jó, hogy beszélgethettünk, elvitt Irénkéhez is, ó, de jó volt látni egymást, a munkájukba is betekintést kaptam , majd Ildikó jött Juditékhoz találkozni velünk. Ráadás volt ez!
Hát ne ujjongjak? Ne dicsérjem-e az Urat és ne legyek hálás testvéreimért?

Hazaértünk és másnap ismét Tahiba országos konferenciára utazott gyülekezetünk, családunk.
Következő héten kreatív vintage koszorúkat készítettünk nálunk fiatalasszonyok és leányok együtt.

Az ifi táborozás az idén Pat fürdőhelyen zajlott 5 nap. Lazultak, volt minden nap elmélkedés, igei üzenet, strandolás, a testvérnők felváltva hordták a főtt ebédet nekik, Zsuzsika meg takarított előttük, utánuk és nyalánkságokkal is ellátta őket bőven.

Szombaton már az ifi Győrbe autózott mozizni.

Augusztus 22-én másik régi vágyam teljesült. Eljöttek meglátogatni, pár napot velünk tölteni unokatestvérem Pokorni Annamária és férje :István.
Újabb szabad hét, egymást értékelve és megbecsülve.
Hajlandók voltak ők is a szolgálatra egy dicsőítő estén, igei  bátorító üzenettel is szolgáltak főleg családunk tagjai, gyermekeink felé. Isten időzítése csodálatos! Megint csak csodáltam Isten gyermekeinek, szolgáinak odaszánását, sokszínűségét, kapott talentumaikat.
Csütörtökön kísértük el Pokorny házaspárt Dobogókő felé.

Augusztus 30-án Győrújfalun vettünk részt a Dunaszerdahelyi testvéreinkkel és családunkkal az istentiszteleten és úrvacsorán.
Én és lányom maradtunk hétfőre is. Sógorom elvitt teli holdas autózásra, Gyönyörű volt a város és a falu legszebb része is.
Ennyi szabadságot és élményt nem emlékszem mikor kaptunk egy nyáron?
Folyton azt az éneket ismételgetem: "Újra elmondom hát, szeret az Isten, ..mert maga Isten a SZERETET. "

Szeptemberben megkezdtük a vasárnapi iskolát a kisebb csoporttal. De szeretem őket, velük lenni felfrissülés.

Újabb  régi álmom valósult meg , hogy férjem ajándékaként részt vehettem leányommal és unokahúgaimmal , sógornőmmel a Bécsi kiránduláson. Ámultam és bámultam a Habsburgok nyomában.

Szeptember 19-én gyönyörű modern Continental stílusba tartott koncertet a Szlovákiai Jas énekcsoport. Ezen is részt vehettünk majd másnap a területi hálaadó napon ahol délután Iván Imre testvér szolgált.

Szeptember 27-én még férjemmel és sógorommal részt vehettünk a Fóti gyülekezet Hálaadó Ünnepén a Művelődési Házban. Láthattam férjem erővel, fentről kapott hatalommal hirdetni az Evangéliumot, sírtam ahogy ismét megszólított engem is az Úr :" Mit kellett volna még tennem szőlőmmel, amit meg nem tettem?" És.5:4 verse által.
A felhívásra szinte egész hallgatóság felállt. Nekem harmadiknak sikerült, elsőnek szerettem volna, énekeltük együtt a jól ismert éneket:"A szívemet átadom én...!"

 Ilyen előzményekkel került nagyon gyorsan sor a műtétemre amire mások hónapokat várnak.
Az ott felém szolgálókról majd másik bejegyzésben.
Különleges oltalom, gondviselés, időzítés és tapintatos szeretet, sok sok imameghallgattatás. Jertek kedves olvasóim örüljetek velem a Nagy és Igaz , Szerető Istenünknek!

No comments:

Post a Comment