Monday 1 August 2011

AZ ÚR AKARJA A TE HÁZADAT ÉPITENI!

Még igen frissen él bennem a vasárnap délután elhangzott Ige..Kisújfalun voltunk a pengetős zenekarral gyakorolni és egyben szolgálni is a délutáni házi istentiszteleten. Férjem szolgatársa hirdette az Igét és azokban a délutáni órákban különös feleletet kaptam az Úrtól és azt hiszem életem hátralevő részét meghatározó üzenetet. Elsősorban magam részére kaptam, de hátha másnak is áldásul , Tőle való üzenetül szolgálhat így blogon keresztül is, leírom. Nagyjából testvérünk szavait idézem, ahol nem sikerült szó szerint lejegyeznem, ott saját szavaimmal egészítettem ki utólag. Az igei üzenet alapja a 2 Sám.7:1-17
" Dávid nagyon szerette az Urat, Isten dolgain gondolkodott éjjel és nappal...valamit akart tenni szeretett Istenéért. A hívő ember nem a rossz és jó , hanem a jó és legjobb közt akar választani.
Dávid a legjobbat szerette volna az Úrnak! Szívének hálájából és áldozatkészségéből akar Istennek templomot építeni. Elmondja ezt Isten emberének, Nátán prófétának, aki először azt mondja:"Tedd meg mindazt ami szándékodban van, mert veled van az Úr! " ám azon az éjszakán Isten szól Nátánhoz és rajta keresztül üzen Dávidnak. Üzenete négy pontban: 1. Isten jelenléte nincs helyhez kötve. Isten jelen van életünkben, ott van ahol vagyok! Őt nem lehet csak imaház falai közzé szorítani bizonyos időre, hogy onnan kijőve nélküle éljünk..Ő ott volt , Ő hozott el a legelőről , veled volt mindenütt, Ő szerzett nevet neked, Ő készített helyet népének is és Ő ültette el a maga helyére. 2. Isten a VEZETŐ, nélküle rossz az irány! "Mondtam-e egy szóval is: miért nem építettetek nékem cédrusházat? " Ha nem Isten az Ihlető tetteinkben, akkor előbb -utóbb leállít, megakadályoz a véghezvitelben. Milyen fontos, hogy Ő legyen a VEZETŐ! 3. Nem megfelelő az idő! Még nem jött el az idő a templomépítésre , bár igen jó és nagyszerű a gondolat.
"Ha majd letelik az időd és pihenni térsz őseidhez...! "4. Dávid nem a megfelelő ember a templomépítésre. Bár Isten szíve szerint való ember és sok mindenre ő volt a megfelelő eszköz, de erre a tervre nem! "Fölemelem majd utódodat és szilárddá teszem királyságát! Ő épít házat nevem tiszteletére." A 2 Krón.28:3 versében Dávid megosztja népével miért nem építhette meg szándéka szerint ő az Úr házát: " ..mert háborúskodó ember vagy és sok vért ontottál."
Az utód nem a harc embere hanem a békesség embere, majd ő ...
Ezután következik a lényeg, amivel nem mélybe akarja Isten rántani az Ő szíve szerinti emberét, (velünk ellentétben) hanem megossza Dáviddal :" AZ ÚR AKARJA A TE HÁZADAT ÉPITENI"
Ez érthetetlen..ahogy Isten maradandó királysága is és hűsége és ígéretei is Dávid felé! Isten útjai nem a mi utaink...Dávid ezt hallva nem tétlenségbe vagy önsajnálatba merül, hanem előkészítette az építést, mindent ahhoz , hogy Isten ígérete szerint utódja megépíthesse a templomot. Lehet másnak a felemelésén kell fáradoznod, előkészítve az utód felemeltetését, munkáját. Fogadd el Istentől kijelölt helyed! Emlékezz :ISTEN VELED VAN! "Mondott egy történetet is testvérünk egy nőről aki nagyon szerette az Urat és érezte is Isten hívását a külmisszióba...de élete során nem jutott el külmisszióba, hanem testvérének árván maradt négy gyermekét vette magához és őket nevelte fel..hosszú idő után mind a négy gyermek misszionárius lett külmisszióban...mert elfogadta helyét és a számára is érthetetlen hívást és úgy végezte feladatát hívásra felelve mint egy misszionárius.
Hát bűnbánat szállta meg a lelkem a sok harc, háborúskodásért ami már gyerekkorban úgy megtudott botránkoztatni..pedig bennem is előtör sokszor , rádöbbentem alkalmatlanná tesz a szolgálatra. Isten bocsánaátért könyörögtem, közben hálát adva azért, hogy ott volt, van és lesz ígéretéhez híven az életemben, megáldott utódokkal és ezen a délutánon megadással fogadtam én is azt, hogy előkészítőnek rendelt az Úr és azt is, hogy megáldja utódaim és használja majd őket az Ő időzítésében , az Ő nagy tervében!És Isten segítségét kértem ahhoz, hogy az utódokba tudjam befektetni mindazt amit kell..tudjam megosztani velük a bukások és kudarcok okát is, hogy ők kikerülhessék és okuljanak belőle. Isten áldását kértem az utódokra! Érthetetlen és felfoghatatlan , hogy Ő AKARJA A HÁZAMAT ÉPITENI . Ó, de nagy szükségünk van Rá, az ő építésére , vezetésére.
És eszembe jutott az esküvőnkön elhangzott igei üzenet, éppen ennek az igerésznek a folytatása...(bátyám tolmácsolásában) Leírom ezt is, ezzel zárva ezt az igei üzenetet.
"Ekkor bement Dávid király az Úr színe elé , leült és ezt mondta: Ki vagyok én, Uram, ó, Uram?
És mi az én házam népe, hogy eljuttattál engem idáig? sőt ezt is kevesellted ó Uram és a távoli jövőre is tettél ígéretet szolgáld házának, ezzel is az embert tanítva. Most azért, Uram Isten, tartsd meg örökké azt az ígéretet amelyet szolgádnak és háza népének tettél és tégy úgy ahogyan ígérted. Akkor NAGY LESZ A TE NEVED ÖRÖKKÉ....Te ígérted szolgádnak ezt a jót. ÁLLD MEG AZÉRT KEGYELEMESEN SZOLGÁD HÁZÁT, HOGY ÖRÖKKÉ SZINED ELŐTT LEGYEN. MERT A TE ÁLDÁSODDAL SZOLGÁDNAK HÁZA ÖRÖKKÉ ÁLDOTT LESZ! "

2 comments:

  1. Nagyon biztató és szép gondolatok... többször is idejöttem elolvasgatni. De most valahogy nem tudom magamévá tenni - csodálkozom én is magamon. Olyan, mintha valaki másnak szólnának az igék. Másra bizonyára ez vonatkozik... de én most mást élek meg. És gyakran nagyon-nagyon szomorú tudok lenni amiatt hogy látom, mennyi mindent nem úgy tettünk ahogy az Úr akarta...

    ReplyDelete
  2. Ó, Isten biztos üzenni fog aktuálisan neked! Amikor és ahogy Ő jónak látja..csak keresd Őt és válaszát, amely egyedül igazít útba...lehet a ma reggeli igére van szükséged(Áhítat szerint) "Nincs már semmi kárhoztatásuk azoknak akik Krisztus Jézusban vannak.." Folyton az az ének jár ma eszembe: "A Bárány vére elfedez..tisztává tesz!"Ennek újbóli átélését kívánom!

    ReplyDelete