Wednesday 21 September 2011

Elrendezett és biztosított mindent Isten !


Szeptember 8-án kaptam meg a meghívót én is a 40 lelkipásztor feleség és gyülekezet plántáló feleségek ráckevei konferenciájára. Magyarországi személyek részére szólt ez a pályázat, de mivel ezen a napon valaki lemondta a részvételét érdekes módon én(volt erdélyi, jelenlegi felvidéki) kerültem helyébe . Újra rácsodálkoztam arra az esküvői mottónkra: "Örök szövetséget szerzett velem, BENNE ELRENDEZETT ÉS BIZTOSITOTT MINDENT. MINDEN ÖRÖMEM, MINDEN JAVAM BELŐLE FAKAD!" 2 Sám. 23:15 Sok akadály hárult el utamból és fáradtan, betegen részt vehettem a konferencián. A szlovákiai származású Seres Erikával utaztam odafele. Jó volt vele aki jártas és ügyesen tájékozódó, szolgálatkészen( munkaidő után) értem jött a Keleti pályaudvarra. Onnan villamos, hévvel és busszal utaztunk az eddig ismeretlen Ráckevére. Utunk közben sok mindent láttam, újra egy szegény negyeden haladtunk át, ahol szeretetszolgálók osztották a meleg ételt egy parkban a rászorultaknak. Egész életutam folytán feltűnnek a szegények, rászorultak, hajléktalanok..most csak egy csendes együtt érző fohászt mondtam magamban mindazokért akik ilyen szomorú sorsban élnek napról napra, kilátástalanul, reménytelenül. Isten áldását kértem azokra akik feléjük szolgálnak bármilyen formában. Közben csodáltam azt a szűkszavú útitársam aki a Menedékben levők felé szolgál névtelenül sokak számára , de az elmúlt évek során ilyen jellegű több képzésben is részesült. Eszembe jutott , hogyan hagyta ott a Prágai fizika egyetemet egy év után, mert átélte Isten hívását és mindent hagyott, beiratkozott a Budapesti Teológia szociális szakára...onnantól kezdve megváltozott az élete és az irány, a cél. Ma már lelkipásztor feleség ő is és a Menedék alapítványnál dolgozik naponta három órát utazva munkahelyére. Isten tervei és útjai újra és újra ámulatra késztetnek.
Hosszabb út után és csendes beszélgetés után megérkeztünk Ráckevére és mindjárt szemembe ötlött az ez évben áhított nyugodt tó(Duna holt ága) csónak, vízi malom, templomtornyok és egy feszület a tó partján meg egy barátság fa melynek árnyékában sokat időztem. Könnyeket csalt a szemembe és megdobogtatta hevesen szívemet. A szállodában pazar volt minden, a felszolgálók viszont olyan szerények, kedvesek és szolgálatkészek voltak, hogy nekik is köszönhetően otthon érezhettem magamat. A csodás( kedvenc) vacsorám után első este bemutatkoztunk, hogy hívnak, honnan jöttünk és hány gyermekünk van, Jó volt így is megismerni egymást, bár 40 testvérnő információi keveredtek a fejemben, de hála a kitűzőknek és az asztali közösségeknek néhánnyal közelebbi kapcsolatba kerültem. Voltak azon az estén akik könnyeket csaltak a szemembe..ó milyen sok nehéz terhet hordoznak némelyek csendben, szerényen és névtelenül , önfeláldozóan. Szobatársam egy drága, kedves, szolgalélek aki rokon lélek a számomra(ezen a konferencián annyit szolgált, hogy csak lestem..) Emlékeztetett ő a szülőföldemre amelyre emlékezni még néha fájó nekem...Kellett még az emlékezés és ennek folytán való csendes könyörgés, fohász ott létem alatt. Péntek délelőtt került sor arra az előadásra melynek köszönhetően megerősített Isten abban a jelenlegi elhívásomban melyet ez évben a magaménak éreztem nagyon. Eddig imádkozó voltam, most már ez év nehéz és fájó történései által megértettem hogy Isten fontvonalba hív imaharcosnak. Hála Neki nem egyedül, hanem a Tőle kapott imaharcosokkal! Tanulom ez évben a hallgatást is, annál inkább való imádkozást, könyörgést magamért, férjemért, gyermekeinkért, mindenkiért. Előadónk nem lelkipásztor feleség, lelkipásztor leánya, aki főleg házukat, tágas udvarukban levő medencéiket nyitotta meg , hogy a gyülekezetükben levő sok sok nő és gyerek(5000) együtt lehessenek, kikapcsolódjanak és egymásra találjanak a kötetlen beszélgetésekben. E bevezető után közzé teszem a testvérnő előadását:" Hogyan imádkozzam férjemért?" és a másik előadása pedig:" Hogyan erősíthetem férjem a külső és belső támadások idején? "Velünk megosztott gondolatait fogom továbbítani és a házi feladatokra csak utalok..Igyekeztem minél többet jegyzetelni, de ma már futnom kell gyermekeimmel zeneiskolába, majd bibliaórára és imaórára..valószínűleg holnap délelőtt vagy ma este későn jutok ide újra. De jelentkezni fogok az ígért előadásokkal . Áldott napot és jó előmenetelt kívánok minden kedves olvasómnak! Hiszem Isten számotokra is mindent elkészített és biztosított a Vele való kapcsolatban! Abban a szövetségben mely egyedül örök és szilárd és változatlan!

2 comments:

  1. Köszönöm, Erzsike, a beszámolót, és azt is, ami ezután következik.
    Értékelem az erre fordított időt.

    ReplyDelete
  2. Én is, hogy ezt megosztod velünk!

    ReplyDelete