Saturday 24 September 2011

FÉRJEINK TÁMOGATÁSA !





A szombat délelőttöt Filemon Krisztina vezette be egy héttel ezelőtt. Dicsőítéssel kezdtünk és előadás előtt szólt az előadónk Betty nevezetű imatársa(ő végig imádkozott társáért) Nekem igen sokat mondó volt a Betty üzenete, a Jak.1:12,17-et idézte. "Boldog ember az aki a kísértés idején KITART, mert MIUTÁN KIÁLLTA A PRÓBÁT elnyeri az élet koronáját, melyet az Úr megígért az Őt szeretőknek. MINDEN JÓ ADOMÁNY ÉS TÖKÉLETES AJÁNDÉK onnan FELÜLRŐL , a VILÁGOSSÁG ATYJÁTÓL száll alá." Drága igék ezek, Angliában két évvel ezelőtt kaptam egy anglikán templomban egy felejthetetlen alkalomhoz kötődően. Most újra kaptam és új felismeréssé hangsúlyozódott bennem a MÁ-ra nézve. Idézem Betty üzenetét. "Fontos, hogy TOVÁBBHASSON
mindaz ami történik velünk, bennünk, általunk. A másokért való KÖZBEJÁRÓ IMA TITKA A SZERETET! A szeretet volt az az eszköze Istennek Fiában , mely által mindent megváltoztatott. Szükség volt Jézus Krisztusra, mert az írástudó farizeusok szeretet nélküliségükkel halált hoztak Élet helyett hallgatóiknak.(Ma sincs ez másképp...) A hívő ember imája megérinti az Atya szívét, pl. Mózes imája elfordította Isten haragját. Amikor közbenjáróként imádkozunk másokért, csatlakozunk Jézus közbenjárásához. Az imáink jó illatként szállnak az imákat meghallgató Atyához. " Egy kedves énekem után:"Rejts most el", következett a szombat délelőtti előadás. FÉRJEM TÁMOGATÁSA AMIKOR KÜLÖNBÖZŐ SZÜKSÉGEKBEN VAN. "A DERÉK ASSZONY EGÉSZ ÉLETÉN ÁT JAVÁT MUNKÁLJA URÁNAK, NEM KÁRÁT." Péld.31:10,12. Férjeink nagy nyomás alatt élnek. Isten akarata szerinti férjek, apák és lelkipásztorok szeretnének lenni , a társadalomnak tiszteletre méltó tagjai. Ez túl sok nyomás. Bátorításra szorulnak (nem kritikára, kioktatásra). Mi feleségek kéne a legjobb SZURKOLÓI legyünk. TÁMOGATÓI! Döntési lehetőségünk van minden nap:1. Kárhoztathatjuk férjünk(mást is)fölényesen:-"Mit csináltál?" 2. "Majd én munkához látok és megoldom a helyzetet, megmutatom hogyan kell." 3. Kifejezni bármilyen ügyetlenül is csinál valamit:"Nagyon ügyesen csinálod, csatlakozhatok én is, miben segíthetnék neked?
A lelkész feleségeknek különös küzdelmeik vannak. Igaz az a mondás, hogy minden nagy férfi mögött egy nagyszerű feleség áll. Példaként említeném Moody feleségét, aki kiváló szónok és szociális érzésű volt , de NEM SZORITOTTA HÁTTÉRBE FÉRJÉT, NEM VETTE ÁT A FÉRJE SZEREPÉT HANEM SEGITETTE FÉRJÉT HOGY FEJLŐDJÖN A SZÓKINCSE , FELESÉGKÉNT TISZTELETTELJESEN MONDTA EL, HOGY LEHET JOBBAN HASZNÁLNI A SZAVAK EREJÉT ÉS HÁTTÉRBEN MARADT BÖLCS ÉS SZERETŐ FELESÉGKÉNT, HOZZÁJÁRULVA AHHOZ, HOGY FÉRJE FEJLŐDJÖN , ÉRJEN ÉS JÓ, KIVÁLÓ SZÓNOK LEGYEN(világhírű). Hogyan támogathatod férjed a külső és belső támadások idején?
1. TÜRELMESEN SZOLGÁLD. "Szeretetben szolgálni egymásnak."Gal. 5:13
Ehhez alázatra van szükségünk, férjed szükségeit a tieid elé helyezni, saját szükségeid félretenni. Legyél vonzó és csinos nő a számára, tiszta és rendezett otthonnal várd őt haza...
2.ÁLMAIT IS ÉRTSD MEG. Megérteni! Néha mintha nem egy nyelvet beszélnénk férjeinkkel, mintha külön világban élnénk. Különbözőségeket csak SZERETET és TISZTELETBEN lehet kezelni. A férfiak célorientáltak és ha nem jó jelzéseket kapnak a gyülekezetből, munkahelyről, akkor elbátortalanodnak. MINÉL JOBBAN SZERETED ISTENT ANNÁL MEGÉRTŐBB FELESÉG LESZEL!
3.MONDJ GYAKRAN IMÁT ÉRTE.
Imádkozz, az imakártyát használva. (Fénymásoltattam, be is fóliáztattam ajándékba a gyülekezetünkben élő feleségeknek. Ha valaki igényli szívesen postázom és elhatároztam imacsoportot kezdeményezek feleségeknek, minden beszélgetés nélkül vasárnap délutánonként, ha közelemben élsz, szeretettel várlak imádkozni férjedért!)
4. OKOSAN MUNKÁLD BÉKESSÉGÉT.
Van-e békesség otthonotokban? Mit jelent ez? HARMÓNIA, NYUGALOM, CSEND...A MI DOLGUNK MEGTEREMTENI A BÉKESSÉG ÉS CSENDES LÉGKÖRT OTTHONUNKBAN!
A lelkem állapota nem TEREMT nyugalmat férjem számára. Békességes csendet kell teremteni a számára , ahol megpihenhet és megnyugodhat. Vannak időszakok amikor férjeink nem bírnak megbirkózni a körülmények hatásával, amikor stresszes időszakot él meg, ilyenkor az összeroppanást megelőzni csak alvással és nyugalommal lehet. Utána ha megpihent segíthetsz neki abban, hogy megértse miért állt elő ez a helyzet? Segíthetsz TE NEKI , hogy kimásszon a gödörből. OBJEKTIVEN SEGITHETSZ SZERETETTEL!
5. ADJ HÁLÁT ÉRTE! 1Thessz.5:18 "Mindenért hálát adjatok!" A HÁLA LELKESIT, INSPIRÁL, IHLET . A vállán levő súly le lesz véve, ha TE SZURKOLÓJA VAGY!
6.TISZTELD!
MINDENEK FELETT TISZTELD! EZ PARANCS. Ef.5:33 A döntését nem tudod mindig tisztelni, de egy dolgot legalább találj benne amiért tisztelni akarod, fogod. FÉRJED TUDATÁBAN VAN-E ANNAK, HOGY TISZTELED? TALÁLJ DOLGOKAT, JELLEMVONÁSAIT AMIÉRT TISZTELETED KIFEJEZED NEKI, FŐLEG A KÜZDELEM IDEJÉN. "

Ezután az előadás után kaptunk 20 percet arra, hogy elcsendesedjünk és kérdéseket megválaszoljunk magunknak. Hú, nehéz kérdések: "Hogyan használt Isten egy krízist vagy problémát amin keresztül jót munkált életedben? Olvasd el a következő igéket: 1Mózes 37:23-28, 39:1-19, 41:39, 50:18-20. Mit gondolsz, te hogyan viselkedtél volna József helyébe?
fontold meg a következő igét:"Azt pedig tudjuk, hogy akik Istent szeretik, azoknak minden javukra szolgál , akiket elhatározása szerint elhívott."Róm.8:28 Milyen felismerést , imát vagy megtenni való lépést helyezett Isten ma a szívedre?
Élveztem Macher Ági és Varga Anikó között ülni délelőtt, mindkettőtől sokat kaptam eddig is, most is. Jó volt köztük középen ülni! Isten áldja meg őket: a teherbíró, derűs, kiegyensúlyozott Ágit, a mélyen érző, tanulékony és tanító, gyakorlatias, szolgáló, csendes , kiváló Anikót!
Ezután megtanultunk egy éneket amely annyira kifejezte lelkem állapotát , azóta is tanulgatom. Idézem, hátha nektek is sokat mond, üzen. "Nekem nincs más Rajtad kívül Jézus, életem forrása vagy. Kézzel, lábbal, szívvel, szájjal, dicsérlek Uram. Ez a Hús-Vér templom Érted épült, Neked ég a tűz, bent oltárainál. Ez a Hús-Vér templom Téged dicsér, Szívem minden húrja rólad muzsikál." A szombati ebédet útitársammal töltöttem , de jó volt...Csendes , meghitt beszélgetés volt, aztán a szabadidőben átmentünk együtt ketten Ráckevére és bekukkantottam egy templomba amely nagyon hívogatott a Duna holt ágának másik partjáról. Ó, az a csend, imádkozásra legkiválóbb hely számomra, hiszen a külvilág kint reked, én meg bent azzal Akivel vágyok meghitt és mindent kizáró kapcsolatra néha... Aztán szobámba vonultam és kezembe vettem az újonnan kapott Áhítatot és ennek fényében imádkoztam térdelve a szeretteimért, Isten jelenlétének kinyilatkoztatását kérve a vasárnapi torony és új imaház bejárat átadására. Isten elém hozott valakit akinek sms-ben továbbítottam a kapottakból picit. Barnabásként rég érzem, hogy erre az áldott fiatal imatársam életére kiváltság energiát és időt fordítanom. Egy ember felé szolgálni egy időben számomra áldott elhívás, tanítványozás. Ezek után egy nagyon fiatal lelkész feleséggel vacsoráztam, igen hasznos volt számomra amit velem megosztott. Édesanyja is lelkipásztor feleség és ott volt ő is, vele reggeliztem .Este egy nagy meglepetésben volt részünk:ajándék hajózáson vettünk részt.Gyönyörű énekeket is énekeltünk a csillagokat bámulva , a víz hajó által felkavart felszínét, a kivilágított templomtornyokat..Két olyan testvérnő mellett ülhettem, akik abban fáradoznak hogy hívnak sok lelket férjeikkel az üdvösségre és utat mutatnak:Révész Árpádné és Szegedi Tivadarné. Minden tiszteletem övék is.
A hajózás után folytatódott a bemutatkozás, beszélgetés és sok örömteljes hírt kaptunk a gyülekezet plántálók feleségein keresztül. Legutolsónak szólalt meg útitársam..ó, gyönyörködtem benne , jó volt látni és hallgatni őt aki fiatal kora ellenére nagyon nehéz és magányos elhívásban részesült. Még inkább imádkozom ezentúl Érte! Ezen az estén Kübler Zsuzsa vezette a beszélgetést, a Mai Igéből egy gondolatot emelve ki:" a teljesítmény alapú nőket akik bérért , érdemért, kötelességből dolgoznak és ezzel ellentétben azokat akik önkéntesen, örömmel szolgálnak Istentől kapott ajándékaikkal, túláradó hálától ösztönözve, átélve Isten jóságát és megjutalmazását a nem várt bér helyett. Egész este egy különleges személy mellett ülhettem, Bukovszky Viola tolmácsunk mellett, aki szerény, névtelenül szolgáló. Lelkülete hálakönnyekre indított és éppen érte imádkozhattam csendben(mindenki a jobbján ülőért imádkozott magában)Zokogtam befelé, kértem, hogy a pszihiátrián, főleg öngyilkosok felé szolgáló testvérnőm legyen REMÉNYSUGÁR azoknak akiknek már semmi kilátásuk nincs. A fordítás közben csodáltam mennyire meg tud feledkezni magáról, mennyire teljesen azokon csüng akik szavát igyekezett legjobban fordítani. Elköszöntem és elcsomagolni igyekeztem gyorsan éjfél előtt, készülve HAZA, FELVIDÉKRE ahol az otthonom. Igen áldott hétvégében volt részem. Üzenetet, befogadást, szeretetet kaptam és pihenésre, Megváltómmal való zavartalan kapcsolatra ideális helyet kaptam a szállodán kívül a gyönyörű természetben főleg! Sok mindenért imádkoztam a tájat szemlélve: a felekezetek közti jó kapcsolatunkért, az Isten keresőkért, a csendes időszakért számomra és családom számára, a családok és gyülekezetek megújulásáért, a szlovák-magyar-erdélyi szövetségekért és vezetőiért, a felvidéki maroknyi főleg szórványban élő baptista testvéreimért, a fiatal testvérnőim és gyermekeink kibontakozásáért, a velük való jó együtt munkálkodásért...Tudom ezért sokan imádkoztok! Kérjük együtt az Ő nevében hittel. Zárom soraim egy énekrészlettel: "Bízz és engedj, sehogy másképp nem megy! "

3 comments:

  1. Na eddig engem ez fogott meg leginkább... és megint eszembe jutott egy idézet, ami az elmúlt időszak fontos gondolata számomra: Ha csak azt teszem, ami kötelező, szolga vagyok, ha már többet teszek, mint ami a kötelességem, szabad ember vagyok.
    Hát ezt csak szeretettel érdemes.

    ReplyDelete
  2. Az elmúlt időszak engem is arra tanított(veled egy időben)hogy átértékeljem mit miért teszek? A válasz amit csak Isten hívására és az Ő szavának engedve érdemes kimondani: ÖNKÉNT, SZABADON, SZOLGAKÉNT, SZERETETTEL!

    ReplyDelete
  3. Kedves Elisabeth
    Köszönöm,hogy megosztottad velünk ezeket a gondolatokat.Áldott legyen az Úr,hogy ilyen jó helyeken lehettél s hogy ilyen részletesen beszámoltál a látottakról,hallottakról.Valóban cserépedényben drága kincs vagy te.Áldás reád !

    ReplyDelete