Tuesday 26 July 2011

Egy egyedi, különleges esküvő áldásai számomra!








Eljött a várva várt nap számunkra is, mikor együtt három autóval indulhattunk a hosszú útnak Tamás és Marina polgári és egyházi esküvőjére. Szép utunk volt, bár én majdnem végig aludtam. Autóban az egész családdal olyan jó utazni és pihenni, minden feladattól felszabadulni ...élvezem a semmittevést ilyenkor és ha tudok alszok. Persze a közös Áhítat most sem maradt el, most az autóban a Mai Igét olvastuk és beszéltük meg..megható volt számomra újra az, hogy férjem töredelmesen bevallja gyermekeink, előttem hogy az olvasottak éppen róla, neki szólnak..szólt az nekem, nekünk is..vallottuk be. Időben odaértünk egy szép, tiszta, kellemes kollégium szállójához, ahol kedvesen köszöntöttek, megkaptuk a szobáink kulcsát, felfrissülhettünk, kávéztunk, átöltöztünk és nem győztünk hálát adni az időjárásban megtapasztalt imameghallgattatásért! Mindannyiunk számára a legkedvezőbb időjárás volt..Időbe érkeztünk, türelmetlenül vártuk a vőlegény, menyasszonyt.Hát megérte, amikor kilépett az autóból a Marina sugárzott a tisztaság, az egyszerűség, a természetes szépség amit Istentől kapott. Számomra még erőteljesebb lett az a bizonyosság melyről nem régen férjem beszélt, hogy "tűzbe merném tenni a kezem érte". A kísértő eszembe juttatta azokat a rágalmakat és kemény vádakat amikben volt része ennek a tiszta léleknek..ki is mondtam hangosan:"Piszkos annak a szíve, szeme aki a menyasszony tisztaságában kételkedik." Nagy örömünkre szolgált az, hogy már rég megosztották velünk, hogy kapcsolatuk elején Istennek és egymásnak is megfogadták, hogy Isten segítségével tisztán lépnek majd Isten színe elé. Olyan öröm volt látni őket, valóban a Krisztustól kapott tiszta fehér ruhában..mikor elkezdődött a polgári esküvő és bevonultak tartással, méltósággal, együtt, kéz a kézben, mindannyian ámultunk azon amit Isten készített számukra. A legjobbat kapták egymásban! Isten nem hagyta egyiküket sem magára, kirendelte a Társat és ezt olyan felemelő volt látni. Az egyházi esküvő a helyi fiatalok énekszolgálatával kezdődött. Gyönyörű énekek hangzottak fel:" A mennybe fent a trónusnál, a Krisztus értem közbenjár.." "Meghajtom térdemet, száll Feléd a dicséret, Gyógyítóm, Reményem elvetted szégyenem. Csodás ez a szeretet, megtart és felemel, feljebb visz mint gondolhatnád, örök Élet vár rád" "Nincs olyan mint Te, aki a szívem úgy érintené képes lenne.." Majd a jól ismert énekkel zárták az Isten kegyelméről szóló dicsőítést:"....felemelsz , tovább viszel az úton, Te erőt adsz mely nem fogy el sosem." Felemelő volt hallgatni a KEGYELEMRŐL és RÓLA szóló énekeket és halkan bár ,de többen is csatlakoztunk a dicsőítő csoport énekléséhez. Következett ezután az Ige, annak hirdetése. Ismét jegyzeteltem és néhány gondolatot idézek az Üzenetből. Énekek Éneke 3:1-4
"Ágyamon kerestem őt." A vágyódás kifejeződik a keresésben. Mi a vágy? Társtalan volt Ádám, ezért teremtett Isten társat neki, oldalbordájából lett Éva..Hiányzott aztán már Ádámnak az oldalbordája...az Évája! Az élet keresés, de van különbség keresések között. Lehet szem szerint keresni vagy megkeresem azt akit lelkemből szeretek. "Jól csak a szívével lát az ember" a kis herceg szerint, de a Könyvek Könyve szerint, az ember csak azt látja ami a szeme előtt van, Isten egyedül azt ami a szívben. Isten szeretete van a szívetekben(ezt velem megosztottátok) és sugárzik rólatok . Ez a legtöbb, több az emberi szeretetnél. Nem magatok kincsestárából van csak táplálva szeretetetek és szerelmetek, hanem Isten szeretetéből, mert Ő keresett meg titeket egymásnak. Győr távol van Böszőrménytől, mégis megtaláltátok egymást. Isten egymás elé hozott titeket, megláttátok azt ami egymás lelkébe van(mert feltártátok egymásnak leplezetlenül) megláttátok azokat az értékeket amiket más nem lát, amit Isten helyezett belétek. így nézzetek egymásra 30 év múlva is és mondjátok ki az évek múlásával: "Megtaláltam
akit lelkemből szeretek!." "Megragadtam és nem is engedem el!" Egész lényetekkel ragadjátok meg Isten ajándékát amelyet egymásban nyertetek. Ha az Istentől kapott ajándékot megosszuk egymással, akkor egészítjük ki egymást. Mindhalálig ragadjátok meg egymást!Nem is engedem el, ez a hűség fogadalma. Az ajándékot sokan eldobják, Isten ajándékát tartsd meg, ne engedd el-ez a hűség! Útravaló a közös útra:Ő veletek lesz! Isten kegyelme, szeretete megragadott mielőtt ti ragadtátok meg egymást. Istentől megragadott életetek legyen eggyé! Ámen" Ez után következett a fogadalomtétel, majd egy gyönyörű ének alatt köszönetüket fejezte ki az ifjú pár saját és egymás szüleinek. Na ez volt az az ének ami felkavarta teljes lényemet és zokogtam és új gondolat futott át agyamon, hogy de jó lenne férjemmel vasárnap esti összejövetelre átmenni Belényesbe és látni szüleimet, átölelni és elénekelni ezt a gyönyörű éneket otthon nekik..mert elkértem a végén a szöveget és ráénekeltettem a szólistával a mobiltelefonomra és míg vártuk a vacsora előtt a vendégeket egy fa alatt a padon hallgattam és könnyeim potyogtak és tanultam a dallamát..Ime az ének! Ha valakinek megvan a kottája nagyon örülnék neki, mert csak akordokat kaptam a szöveghez...

"Köszönöm Édesanyám, Édesapám, hogy felneveltél, semmit sem kíméltél,
nem sajnáltad értem az erődet, hogy egy boldog jövőt nyújts nekem.
Mikor gyermek voltam, nem értettem meg azt, miért is kell tisztelnem Téged.
Most, hogy felnőttem, rájöttem, mennyi mindent tettél értem.
Igen, elhagylak titeket, drága szüleim, de MINDÖRÖKKÉ HÁLÁS LESZEK NEKTEK!Minden fáradtságért, minden egyes könnycseppért, amit értem ejtettetek. Hogy erre az útra ráállítsatok, hogy megtaláljam az élő Istent.
ENNEK AZ ÚRNAK AZ ÁLDÁSÁT KÉREM MOST RÁTOK, MERT NAGYON SZERETLEK BENNETEKET, MERT NAGYON SZERETLEK BENNETEKET! "

Bár nagyon szerettem volna, az esküvő után külön is csomagoltam a kettőnk ruháit, nem sikerült a vágyam, mert most nem ott volt a helyünk..hanem bátyámék mellett, nekem sógornőm és Méhkeréki gyülekezetben , férjemnek bátyám mellett és a Békéscsabai lelkipásztor beiktatáson, amelyről sok sok régi Belényesi testvér meleg köszöntését hozta el nekem. Köszönöm! Jó lett volna őket is látni, de mindenhol nem lehet az ember lánya. Az esküvőn és a lelkipásztor beiktatáson is ugyanaz a köszöntése volt férjemnek, most ezzel köszöntjük minden olvasómat. Sámuel búcsúbeszédének lényege: "Csak FÉLJÉTEK AZ URAT ÉS SZOLGÁLJÁTOK ŐT HIVEN, TELJES SZIVBŐL, MERT LÁSSÁTOK CSAK MEG, MILYEN NAGY TETTEKET VITT VÉGHEZ RAJTATOK!"2Sám.12:24
Hálásak vagyunk , hogy saját és Marina, Tamás és sokak életében láthatjuk milyen nagy tetteket vitt véghez rajtunk! Ó, "legyenek láthatók tetteid szolgáidon és méltóságod azoknak fiain."90Zsot.16 És most az ifjú feleségnek küldöm ki nem mondott köszöntésem, amivel Édesanyám engem is köszöntött esküvőnk napján. "HALLD CSAK LEÁNY, NÉZZ ÉS FIGYELJ IDE!FELEDD EL NÉPEDET ÉS ATYÁDNAK HÁZÁT! SZÉPSÉGEDET A KIRÁLY KIVÁNJA, MERT Ő A TE URAD, BORULJ LE ELŐTTE." Zsolt.45: 11,12.
Ha megkapom a tőlük kért fényképet ide felteszem, hogy láthassátok milyen gyönyörű párt alkotott és szerzett egybe Isten. Sajnos a mi fényképező gépünk lemerült a polgári előtt..

1 comment:

  1. Waww, hát fantasztikus egyediek a képen. Marina mindig is elvarázsolt engem az egyedi, nőies öltözködésével. Na hát menyasszonyként is gyönyörű, tényleg nagyon illett neki ez a fejdisz!
    Hú, de kár hogy nem láthattam őt élőben!

    Az esküvői igék is gyönyörűek. Nem ártana egy-két házaspárnak végighallgani igy pár év után...

    ReplyDelete