Wednesday 27 July 2011

Épp azért szeretem!



Az elmúlt heti tisztulásomban nagy szerepe volt a nagy fiamnak és húgomnak aki kiemelte nekem fiam fogalmazásában azt ami őt szíven találta..mert engem más fogott meg akkor mikor az országos Szép Magyar Beszéd versenyről hazaérve az őt felkészítő osztályfőnök(kiváló magyar szakos tanár) ide adta a vázlatát fiamnak. Többen is kérték azóta hogy adjam oda a vázlatot, nagyon kíváncsiak mit is írt? Sajnos a megadott négy témából csak 15 perc állt a versenyzők rendelkezésére hogy a fogalmazás vázlatát összeállítsák, majd előadják. A felvidéki magyar újságban megjelent cikk szerint Jonathánunk lírai hangvételű fogalmazásával mindenkit elvarázsolt..és éppen fogalmazása miatt is kapta meg az országos második helyezést..nekünk hívőknek több mint lírai fogalmazás..hiszem üzenet lehet másoknak is..lehet nem az ami most engem tisztított..de sok idő után közzé teszem! Fogadjátok szeretettel, kissé betekintést nyerve lelkébe. Persze ez csak vázlat..Mivel több feladatuk is volt a három nap folyamán, már nem tudta fiúnk visszaadni az egész fogalmazást..ó, élőben hallani előadni egész más, de a tanárnője végig zokogta..én csak a hírére , hogy Édesapámról írt, zokogtam itthon..azóta meg tisztulok, mert mindig tökéletes akartam lenni és azóta ez mélyen szíven ütött..lehet hogy éppen kegyeskedő hívőségem, tökéletességem , túl elvont, elszellemíesitett gondolataim tartanak távol másokat tőlem??Többet most nem írok.majd máskor. Inkább jöjjön a vázlata a fogalmazásnak..a lényeg!

Ki az én példaképem?


Az én példaképem nem egy a kamerák előtt magát tökéletesnek mutató sztár, focista, sportoló, aki azonban a valóságban gőgös és fennhéjázó. Nem. Nekem a példaképem egy közönséges ember aki a második világháború előtt született Romániában. Hogy milyen ő?
Végtelen szeretetteljes , önfeláldozó. Még hozzá nem kis dolgokban. Már gyermekkorban a sötét bányában dolgozott, hogy mint legidősebb testvér segíthesse a szüleit és testvéreit. Mi mással lehet ezt magyarázni hanem végtelen szeretettel?Mindezek a megpróbáltatások ellenére mindig mosolyog , nevet jókedvűen. Ugyanúgy tud tanácsot és szeretetet , bátorítást adni lelkileg megtört embereknek ahogy tud vígan játszani a legkisebb unokáival. Ő tanított meg engem úszni, fejest ugrani a vízbe...Persze neki is vannak hibái, de éppen azért szeretem annyira, mert emberi és nem játssza meg magát!


Hálás vagyok nagyon húgomért , tőle kaptam a szép és sokat mondó képeslapot évekkel ezelőtt..ő tudott engem és sokakat jobban szeretni a gyarlóságok, tökéletlenségek ellenére mint én. Hálás vagyok érte és az ő észrevételeiért velem kapcsolatosan, megírta múlt héten is ami bennem nem tudatosult mi az ami taszíthat másokat a kapcsolataimban...És kevés ilyen ember van életemben! Isten gondviselése ő ! Könnyebb elfogadnom tőle , mert tudom ennek ellenére, sőt ahogy fiam írta éppen ezért szeretni is tud..Sok mindenben hasonlóak vagyunk, de vannak különbözőségek és milyen jó, hogy ezek nem szakítanak el egymástól! Sőt, tanulunk, csiszolódunk, formálódunk egymás által. És megtanulunk szeretni éppen azért! Mert mi is gyarlók vagyunk nem csak a másik és nagy ajándék ha nem játsszuk meg magunk!

No comments:

Post a Comment